کاویانی

  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه17

فهرست مطالب

عملیات کاشت :

عوامل محیطی :

2-طرق مختلف کاشت :

A : خشکه کاری B : نم کاری

ج - زمان کاشت :

مقدار بذر لازم در واحد سطح :

عملیات داشت :

عملیات برداشت :

تاریخ کاشت :

2-تعیین زمان برداشت از نظر فیزیولوژیکی

زراعت ذرت

با نام انگلیسی corn)) وامریکایی (maize) و اسم علمی zea mays از خانواده غلات (poaceae) و یک از چهار غله عمده جهان بوده و بعد از گندم و برنج تولید آن در دنیا مقام سوم را داراست .

مشخصات گیاه شناسی :

الف : ریشه : ذرت دارای سه نوع ریشه است 1-ریشه&zwnj های بذری و ریشه&zwnj های اولیه تعداد این نوع ریشه&zwnj ها 3 تا 5 عدد بوده و با جوانه زدن بذر طلا ظاهری می&zwnj شوند کار این ریشه&zwnj ها جذب آب و مواد غذایی از اعماق خاک می&zwnj باشد .

2-ریشه&zwnj های تاجی یا ثانویه : از گروه&zwnj های واقع در طوقه گیاه و در زیر سطح خاک بوجود آمده و گسترش پیدا می&zwnj کند تعداد آنها 7 الی 8 عدد و گاهی به 15 الی 20 عدد نیز می&zwnj رسد کار این ریشه&zwnj ها جذب آب و مواد غذایی از خاک سطح است .

3-ریشه&zwnj های هوایی یا نگه دارنده : این ریشه&zwnj ها در واقع همان ریشه&zwnj های تاجی هستند که در بالای سطح خاک تولید می&zwnj شوند نقش آنها بیشتر در قائم گله داشتن گیاه است زیرا طول گیاه زیاد بوده و لذا برای مقاومت در برابر خوابیدگی این ریشه&zwnj ها مانند یک تیرک عمل می&zwnj کنند نقش این ریشه&zwnj ها در عمل جذب بسیار کم است .

ب : ساقه

ساقه ذرت مانند سایر غلات بند بند و گره&zwnj دار ، تو خالی و استوانه&zwnj ای بوده و طولش بسته به رقم ممکن است از cm 30 تا m 5/7 و خطرش از cm3/1 تا cm5 تغییر کند .

ساقه ذرت به عکس سایر غلات معمولاً بدون انشعاب است و پنجه&zwnj ای تولید نمی&zwnj کند . خوابیدگی یاورس در ذرت به ندرت رخ می&zwnj دهد و ارقام هیرید ذرت مقاومت بسیار خوبی در برابر خوابیدگی از خود نشان می&zwnj دهد . لازم به ذکر است که طول معمول ذرت 5/1 تا 5/2 متر است .

ج : مانند سایر غلات کشیده بوده و از پهنک و غلافت تشکیل



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-108354-%d8%aa%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%b2%d8%b1%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d8%b0%d8%b1%d8%aa/
  • ۹۵/۰۷/۰۶
  • ali rahmani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی