کاویانی

۵۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
153-

چکیده: یک رفتار همواره در حوزه یک نوع خاص کنترل اجتماعی باقی نمی&lrm ماند. برخی از عنوان&lrm های مدنی مانند معامله فضولی و غصب به حقوق کیفری نیز کشانده شدند تا شاید به پشتوانه ابزار مجازات کیفر در قالب یک نظام کنترلی شدیدتر، کمتر روی دهند و نظم اجتماعی و روابط افراد کمتر مخدوش و نقض شود.

بررسی، نشان می&lrm دهد که هدف فوق، تنها مورد نظر قانونگذاران کیفری ایران نبوده است، در کنار هدف گفته شده در بالا، تواناتر کردن و تجهیز حکومت و قدرت سیاسی به ابزار مجازات کیفر در این گرایش دخالت داشته است.

از منظر حقوقی، تمایزمهم و برجسته یک عنوان مدنی مشابه با عنوان کیفری در سوء نیتی است که قانون&zwnj گذاربرای جرم به طور معمول در نظر می&zwnj گیرد در حالی که در امور مدنی و حقوقی سوء نیت، عنصر تاثیر&zwnj گذار به شمار نمی&zwnj آید.

اگر بتوانیم یک ارزیابی دقیقی از تأثیر این دو نوع ضمانت اجرا داشته باشیم، می&lrm توانیم نتیجه بگیریم که در برخی موارد امکان جرم&lrm زدایی از این عنوان&lrm ها و استفاده از سایر تدابیر جانشین وجود دارد.

واژه&lrm های کلیدی: عنوان مشابه، جرم&lrm انگاری، ضرر، مسئولیت مدنی، مسئولیت جزایی و سوءنیت

مقدمه

1-بیان مسئله وشناخت آن

از منظر حقوقی تمایز مهم وبرجسته یک عنوان مدنی با عنوان کیفری در سوء نیتی است که قانونگزار برای جرم به طور معمول در نظر می گیرد .در حالی که در امور مدنی و حقوقی سوء نیت عنصر تاثیر گزاری به شمار نمی آید.

همین تفاوت در امور مدنی وامور کیفری باعث شده است که رفتارهائی که در حوزه های مختلف حقوقی اتفاق می افتد از نظرنوع کارو محتوا بسیار به هم شبیه باشند ولی در امور کیفری وامور مدنی نام های مختلفی دارند .مثل معامله ی فضولی در امور مدنی وانتقال مال غیر در امور کیفری.

نگارنده در این تحقیق سعی دارد عناوین مشابهی را از قانون مدنی وقوانین جزائی مورد بررسی ومقایسه قرار دهد.

2-جهت انتخاب موضوع:

بحث های حقوقی همیشه از پیچیدگی وسنگینی بسیاری برخوردار است وهمیشه در مباحث حقوقی ما شاهد هستیم که نظرات ومباحث بسیار زیاد نظری وجود داردوشاید حتی موجب سردرگمی بسایری از افراد شود .شاید یکی از دلایل این امر گستردگی بیش ازحد وهمچنین حساسیت بالای این مسئله باشد.

یکی از مباحثی که درحقوق وجود دارد این است که رفتار های حقوقی با توجه به شباهتی که دارند در امور مدنی وکیفری متفاوت است و عنوان های آنها فرق دارد همچنین شیوه ی رسیدگی وجبران آنها نیزمتفاوت است.

جذابیت وپیچیدگی این مضوع نگارنده را به این سمت سوق داد کهموضوع کار تحقیقی (2)خود را بررسی شباهت بعضی عنوان های حقوقی وکیفری در حقوق ایران قرار دهد.

3-روش تحقیق :

تحقیق پیش رو حاصل راهنمائی هاومساعدت های استاد بزرگوار جناب آقای قنبری است ولی بیش مطالب تحقیق به شیوه ی کتابخانه ای وبا استفاده از منابع وماخذی که در پایان تحقیق ذکر شده است استفاده شده است.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
140-

مقدمه

توسعه اقتصادی همواره متضمن منافع مادی و تکنولوژی و آزادیهای متنوع است و از طرف دیگر بی&zwnj عدالتی، تخریب فرهنگی، مسائل زیست محیطی و تخریب طبیعت و از همه مهمتر بی&zwnj محتوی شدن زندگی و عدم معیاری برای یافتن حقیقت و ارزشهای واقعی را به ارمغان آورده است.

در بیان تبیین مفاهیم توسعه اقتصادی بیش از همه چیز باید انسان و ارزشهای والای انسانی محور قرار گیرد. اگر تعیین سیمای انسان و ارزشهای انسانی و هدف سعادتمند نمودن انسان در سرلوحه الگوهای توسعه قرار گیرد، دیگر هر تعریفی از توسعه که صرفاً اقتصادی، فنی، سازمانی یا مدیریتی باشد، کافی نخواهد بود. در این شرایط ما نیاز به حکمتی داریم که با علوم ما سنخیت داشته باشد. حکمتی که دیدگاه وسیع&zwnj تری را از هدفهای زندگی انسانی و تلاشهای انسانی ارائه کرده و برای فرموله کردن الگوی توسعه رهنمون بدهد.

عوامل و زمینه&zwnj های مختلفی در غرب باعث توسعه اقتصادی شد. دستاوردهای علمی و صنعتی غرب، محصول تلاشهای انسان غربی در تلقی جدید از خدا و دین و دنیا است و محصول یک فرایند تاریخی چند قرنی است. از این جهت، شناخت توسعه اقتصادی در غرب مستلزم شناخت مبانی هستی شناسی، انسان شناختی، جامعه شناختی ، سیاسی و اقتصادی است.

فرض موجود در این تحقیق این است که علت اساسی توسعه اقتصادی در غرب ، عمل عقلایی و پویایی علم و تکنولوژی که خود ناشی از درک جدید نیست. انسان و ارزشهای انسانی است. در این راستا نگاهی به برخی از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تطبیق دیدگاه اسلام با مبانی توسعه اقتصادی در غرب، خطوط کلی توسعه اقتصادی مبتنی بر رشد، عدالت، پایداری و کارایی مطلق را جلوه گر می&zwnj سازد.

هدف این تحقیق نیز عبارتند شناخت مبانی نظری توسعه اقتصادی در غرب واستفاده از نکات مثبت آن و لزوم توجه بیشتر به مبانی اقتصادی از دیدگاه اسلام می&zwnj باشد.

بخش اول &ndash کلیات

فصل اول &ndash مفاهیم رشد و توسعه

معمولاً در کتابهای مختلف ، اصطلاح رشد و توسعه را همراه هم به کار برده و اغلب این دوعنوان مترادف در نظر می&zwnj گیرند. در حالی که هر یک از این دو دارای معنی خاص برای خود است. برای وضوح بیشتر مفاهیم رشد و توسعه را به شرح ذیل تعریف می&zwnj کنیم:

الف- تعریف رشد:

رشد مترادف واژه Growth بوده و در معنی مطلق « تغییر کمی هر متغیر در مدت مشخص» اطلاق می&zwnj گردد. مثلاً قد یک فرد طی یک سال از 150 سانتی متر به 155 سانتی متر افزایش یابد، گفته می&zwnj شود که قد آن شخص 5 سانتی متر رشد داشته است یا تولید گندم از 10 میلیون تن در سال قبل به 11 میلیون در سال جاری افزایش یافته است، حال اگر این معنی و مفهوم به کل تولیدات کالاها و خدمات نهایی جامعه در یک مدت معین و مشخص تعمیم داده شود، به آن « رشد اقتصادی» گویند. بنابراین « تغییر در میزان تولید کالاها و خدمات نهایی تولید شده در جامعه در یک مدت معین را رشد اقتصادی گویند» .[1]

ب- تعریف توسعه:

توسعه مترادف واژه Development بوده و نمود ظاهری آن سطح فرهنگی بالا، رفاه نسبی و استاندارد بالای درآمد برای اکثریت عظیمی از یک جامعه است. از لحاظ مفهوم علمی توسعه، « تحول تدریجی در ساختار فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه است که متضمن رشدی خودجوش ، مستمر و فراگیر در تولید است.» [2]

توسعه ابعاد گوناگونی دارد و قبل از آنکه نمودی بر بهبود تولید و دگرگونی در نهایت اقتصادی و سطح زندگی مادی انسان داشته باشد باید متحول کننده تفکر خود انسان باشد به عبارت دیگر تحول فکری در یک فرایند توسعه اقتصادی به تحول مادی تقدم دارد. یکی از نظریه پردازان اقتصادی در این ارتباط عنوان می&zwnj دارد: « توسعه اقتصادی نیازمند شکل&zwnj گیری دو فرایند اساسی زیر است:

1- یافتن و به&zwnj کارگیری مکانیسمی که در آخرین حد ممکن هزینه های مصرفی غیرضروری جامعه در حالی گذر را محدود نموده و مازاد تولید اقتصادی را به سوی انجام سرمایه&zwnj گذاری های انسانی و فیزیکی لازم، جهت و مدرن شدن مبانی تولیدی سوق دهد.

2- طراحی وبه&zwnj کارگیری مجموعه&zwnj ای از استراتژی&zwnj ها و خط&zwnj مشی&zwnj های توسعه&zwnj ای که امکان تبدیل مازاد پس&zwnj انداز توسط مکانیسم مندرج در بند (1) را به سرمایه گذاری انسانی و فیزیکی مطابق با نیازهای توسعه اقتصادی فراهم آورد.» [3]

حال با توجه به تعاریف رشد و توسعه می&zwnj توان در تعریف توسعه اقتصادی گفت که : توسعه اقتصادی، رشد اقتصادی همراه با تغییر و تحول کیفی است. به عبارتی دیگر توسعه اقتصادی ابعاد کمی و کیفی تغییر در متغیرهای اقتصادی را نه به صورت مکانیکی، بلکه به صورت ارگانیک در بر می&zwnj گیرد.

فصل دوم : تعاریف توسعه اقتصادی درغرب

در تعریف توسعه اقتصادی دو عامل نقش حیاتی دارد: 1- مکاتب فکری 2- جغرافیای زندگی اقتصاد دان و جامعه شناسی که می&zwnj خواهد توسعه را تعریف کند، به این معنا که اولویت اول هر کشور در نظر این اقتصادان در چیست؟ اما درباره مکتب فکری و نقش اساسی آن در تعریف توسعه و اختلاف تعاریف آن، تنها به ذکر سه مکتب اکتفا می&zwnj کنیم.

الف &ndash توسعه سرمایه داری

در این مکتب از دیدگاه جامعه شناسانه، توسعه به معنای گذر از سنت به تجدد و از دیدگاه اقتصادی یعنی رشد اقتصادی و از دیدگاه سیستمی یعنی فرایند تحولی بنیادین در سطح نهادهای اجتماعی.([4]) اهداف این مکتب براساس فردگرایی اخلاقی، کسب لذت و خوشی بیشتر است و به این ترتیب هدف اصلی این مکتب رشد بیشتر اقتصادی است و گذر از سنت به تجدید و تحول بنیادین در نهادهای اجتماعی نیز در جهت رشد اقتصادی بیشتر است.

ب &ndash توسعه از دیدگاه اقتصاددانان نئولیبرال

همانطور که سرمایه داری صنعتی اروپا در قرن نوزدهم به تدریج به سرمایه&zwnj داری ارشادی تبدیل شد، مفهوم توسعه نیز بنا به تعریف مایکل تودارو به « جریانی چند بعدی تبدیل شد که مستلزم تغییراتی اساسی در ساخت اجتماعی، طرز تلقی باورهای عامه مردم و نهادهای ملی و نیز تسریع رشد اقتصادی، کاهش نابرابریها در ریشه کن کردن فقر مطلق است و به عبارت دیگر توسعه به معنای ارتقاء مستمر کل جامعه و نظم اجتماعی به سوی زندگی بهتر و یا انسانی&zwnj تر است.» [5]

این تعریف برخلاف تعریف اول که فقط رشد اقتصادی را هدف گرفته بود. کاهش نابرابریها و ریشه کن کردن فقر مطلق و به عبارت دیگر توزیع نسبتاً عادلانه درآمدها را نیز مدنظر قرار داده و پرورش انسانهای آگاه در عالم و متخصص برای اعتماد به نفس داشتن و به خود متکی بودن از جنبه&zwnj های مادی زندگی را یکی از اهداف خود قرار داده است.

ج- تعریف اومانیستی و اصالت انسانی

هر چند مردم به عنوان یکی از اهداف خود، خواهان درآمد بیشتر هستند، اما بدست&zwnj آوردن پول تمامی زندگی افراد جامعه بشری نیست، حتی ملت های صنعتی نیز فهمیده&zwnj اند که درآمدهای بالا و به خود متکی بودن از جنبه&zwnj های مادی زندگی نمی&zwnj تواند مانعی در مقابل گسترش فرایند، مسائلی چون مصرف مواد مخدر، الکلیسم، ایدز، بی خانمانی و جنایت باشد. از طرف دیگر برخی از کشورهای کم درآمد نشان داده&zwnj اند چنانچه منابع در دسترس با مهارت در جهت توسعه قابلیتهای انسانی مصرف شود، می&zwnj توان به سطوح بالایی از ارزشهای انسانی دست یافت. به این دلایل و این دلیل که مردم ثروت واقعی ملتها هستند و هدف بنیادین توسعه، خلق شرایطی است که امکان یک زندگی طولانی، همراه با سلامتی و خلاقیت را برای مردم فراهم سازد، تعریف نوینی از توسعه در سال 1990 در نخستین گزارش برنامه عمران ملل متحد درباره دستاوردهای انسانی توسعه ارائه شد.

در این گزارش به تعریف انسانی از توسعه با عناصر ذیل اشاره شده است:

« توسعه انسانی روندی است که طی آن امکانات مردمان گسترش می&zwnj یابد. اساسی ترین امکانات عبارتند از : داشتن زندگی طولانی و توأم با سلامتی، فراگرفتن دانش و برخورداری از سطح زندگی مناسب. امکانات ثانویه عبارتند از : آزادی سیاسی، رعایت تضمین شده حقوق بشر و حفظ عزت نفس.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
126-

مقدمه:

در این تحقیق به بررسی عقد وکالت می پردازیم. ابزارهای قراردادی نشانه وجود نیازهای اجتماعی است و گاه نیاز مشترک چند وسیله حقوقی را بر می انگیزد، اصول حقوقی نیز از همین نیازها مایه می گیرند، باید کوشید تا این اصول را استخراج کرد.

اثر مستقیم و بی واسطه عقد وکالت اذن است مثل شرکت و عاریه نه تعهد و التزام و در نتیجۀ اجرای اذن به وجود می آید. نیابت شاید اولین اثری باشد که در وکالت به چشم می خورد و نهادی است برای تحقق نمایندگی قراردادی و دیگر اینکه امانت هم دیگر وصف آن است.

وقتی وکالت را بررسی می کنیم، بهتر است ؟ امانی، ضمانی یا ید امانی و ضمانی برخورد می کنیم، لذا لازم دانستیم که بدانیم منظور قانون گذار از ید امانی و ید ضمانی چیست؟ ببینیم عقد ضمانی چیست؟ در ق.م می بینیم قانون گذار عقد امانی را ذکر کرده ولی بسیاری از عقود که در قانون هستند عقودی هستند که وضعیت امانی را ایجاد می کند.

طبق قواعد فقهی و قانون مدنی اصلی بر ضمانی بودن است و امانی بودن نیاز به تصریح دارد.

حقوق رشته ای تشکیل شده از نوع انواع قوانین مختلف و این قوانین روح مشترکی به نام حقوق را به وجود می آورند در کشور ما یکی از مهمترین شاخه&zwnj های حقوق حقوق مدنی است و چون قواعد حقوق مدنی به صورت عام و کلی بیان شده است نیاز به تفسیر دارد و تفسیری هم که در حقوق مدنی پذیرفته شده تفسیر موسع است این باعث به وجود آمدن تفاسیر مختلفی از قانون می شود یک حقوقدان خوب و موفق کسی است که نظرات و تفاسیر اساتید و علمای حقوق را یاد داشته باشد و هم بتواند از بین آنها تفسیری را بر گزیند که عقلائی تر و کارآمد تر است و برای مسلط شدن بر نظرات مختلف ما باید کتابهای مؤلفین مختلف در حقوق را مطالعه کنیم و این هم از لحاظ مادی هزینه زیادی دارد و این که باعث صرف وقت زیادی می شود و این مسئله مارا براین داشت که ما نظرات اساتید مختلف را در یک جا و به طور خلاصه جمع آوری کنیم تا کسانی که اهل علم اند و تحقیق به آسانی به آن دست یابند و نظرات مختلف را بیان کردیم و تا حد امکان اشاره کردیم که کدام نظر بیشتر منطبق با قانون است و جائی هم که به راحتی نتوانستیم نظر برتر را انتخاب کنیم و نظرات را به خواننده واگذار کردیم باشد که گامی مؤثر در جهت تسریع و نظم حقوقی برداشته باشیم.

در این تحقیق که به عقد وکالت می پردازیم قبل از اینکه وارد بحث اصلی شویم، خواستیم مواردی را که اهمیت آن بیشتر است در مقدمه به صورت سؤال در آوریم تا خواننده با ذهنیت کامل و آمادگی بیشتر به پی گیری مطالب بپردازد:

آیا وکالت به طریق معاطات نیز می تواند منعقد گردد؟

در چه مسائلی می توان وکالت داد؟

آیا تعیین اجرت برای وکیل در عقد وکالت تبدیل به اجاره می شود یا نه؟

اگر وکیل توکیل عقد را داشته باشد وکیل دوم وکیل چه کسی است . وکیل برای موکل یا وکیل برای وکیل اول؟

آیا درج عقد وکالت به صورت شرط ضمن عقد باعث لزوم عقد وکالت می گردد؟

منظور از اقدام منافی با وکالت چیست؟



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

موضوع :

دانلود فایل فارسی سازی گوشی های mtk htc با دانگل آی آر کی با لینک مستقیم

فایل تست شده و به صورت (WORD) می باشد



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
پایان

چکیده
با توجه به رشد روز افزون جمعیت و نیاز آنها به سیستمهای حمل و نقل عمومی شاهد بروز پدیده ای همچون خطوط اتوبوسرانی بی ار تی بودیم .
بنابراین تحقیق حاضر به بررسی نظریه کارکرد گرایی و ارتباط آن با بی آر تی می پردازد.
خط اتوبوسرانی بی ار تی یکی ازامکانات زندگی شهری است که مانند هر گونه امکانات دیگر از این قسم دارای مزایا و معایب بسیاری است که تاثیرات مثبت و منفی در زندگی شهروندانی که از آن استفاده میکننددارد.
در این تحقیق به بررسی جوانب مختلف این خطوط می پردازیم و در می یابیم که این خطوط یکی از طرحهای خوبی بود که به مرحله اجرا در آمد و کارکردهای خوبی را به دنبال داشته است کارکردهایی که باعث شده افرادی هم که هیچگاه از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمیکردند به استفاده از آن تحریک شوند .
با سرعت خوب این اتوبوسها و به موقع به مقصد رسیدن آنها باعث استقبال افرادی شده است که هر روزه عجله زیادی برای رسیدن به کارهای خود دارند .
البته این طرح هم مانند بسیاری دیگر از طرحها نواقص و معایبی نیز داشته و دارد نواقصی مانند :
-عدم توجه به حجم بالای مسافر در بعضی از ایستگاهها
- عدم توجه به ایجاد جایگاه مناسب برای استقرار کارکنان
- تاخیر در رسیدن اتوبوسها گاهی از اوقات
- برخورد نامناسب افراد در بعضی از ایستگاهها به دلیل ازدحام جمعیت
- و&hellip &hellip &hellip ..
با توجه به مطالب ذکر شده میتوان گفت در مجموع طرحی است که با کمی درایت و توجه میتواند تاثیرات مثبت بیشتری در جامعه داشته باشد .
همچنین در این تحقیق درباره تاریخچه شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، سامانه اتوبوس تندرو تهران، مشخصات سامانه اتوبوس های تندرو در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، کلیاتی درمورد مزایای :BRT و &hellip اشاره می شود.
واژه های کلیدی: اتوبوس بی آرتی، نظریه کارکرد گرایی، سامانه اتوبوس تندرو تهران،


فهرست مطالب
مقدمه ۷
بیان مسئله ۸
نظریه کارکرد گرایی ۹
تاریخچه شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه ۱۳
۱-سامانه اتوبوس تندرو تهران ۲۰
۱-۱تاریخچه ۲۰
۱-۲موانع تصویب و احداث سامانه تندرو ۲۲
۱٫عدم آشنایی شورای شهر با بی ار تی ۲۲
۲٫مخالفت پلیس ۲۲
۳٫مخالفت معاون عمرانی وزیر کشور ۲۲
۴٫حرکت کند صنایع خودروسازی در زمینه ساخت اتوبوس ۲۳
۵٫ورود اتوبوس&zwnj های جدید و نظرات شورای شهر ۲۴
BRT چیست و چه تفاوتی با سیستم&zwnj های موجود اتوبوس&zwnj رانی دارد؟ ۲۶
۲- مشخصات سامانه اتوبوس های تندرو در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ۲۸
۲-۱احداث سامانه تندرو تهران ۳۰
۴-۱ اتوبوس عادی فعال در خط بی ار تی ۳۶
۳-۱٫اتوبوس خط عادی ۳۶
۳-۲٫اتوبوس خط سریع&rlm السیر ۳۷
۳-۳٫اتوبوس دوکابینه ۳۸
امکانات داخل اتوبوس&rlm ها ۳۹
۴-مسیرها ۴۱
۴-۱خط اول ۴۱
۴-۲خط دوم ۴۲
۴-۳خط سوم ۴۲
۴-۴خط چهارم ۴۲
تبلیغات در اتوبوسهای بی ار تی ۴۳
تجهیز تمام خطوط اتوبوسرانی به سیستم کارتخوان ۴۵
حرکت اتوبوس&zwnj های تندرو هر ۲ دقیقه یک بار ۴۷
اشتغال زایی برای بانوان ۴۹
راننده های زن بی ار تی ۴۹
۵-اشتغال زایی برای بانوان ۵۱
۵-۱راننده های زن اتوبوسهای « بی .آر.تی» ۵۱
مزایا و معایب ۶۱
عملکرد مثبت خطوط بی ار تی ۶۱
کیفیت در بی ار تی ۶۱
۶-کلیاتی درمورد مزایای :BRT ۶۳
۶-۲همه حسنهای BRT: ۶۴
انتقادات بر خطوط بی ار تی ۶۷
برخی از این انتقادات مردمی ۶۷
نتیجه گیری ۷۵
منابع و مواخذ ۷۷


مقدمه
افزایش کمی و بهبود کیفی سفرهای شهری از عوامل و از پیش شرطهای اساسی رشد شهرهای مدرن بوده است.
بنابراین اقتصاد این شهرها و تداوم انها به عنوان موجودیتهای اقتصادی وجاذب سرمایه به صورت گسترده ای به کمیت و کیفیت شبکه های حمل و نقلی بستگی دارد .
در شهرهای مدرن مهمترین مسئله ایجاد بهترین رابطه ممکن میان بافتهای مسکونی انسانی و بافتهای کاری است .
منظور از بهترین ان است که اولا هزینه های حمل و نقلی به حداقل برسد ثانیا بتوان به بالاترین بهره وری در کار دست یافت که خود نیاز به کوتاه شدن مسیرهای حمل و نقلی و پرهیز از خستگی ناشی از انهاست . هر روزه با توجه به پیشرفت و توسعه شهری شاهد ظهور و بروز پدیده های مختلفی هستیم که همگی برمبنای دیدگاه راحتی انسان پایه گذاری و راه اندازی می شوند.
در تهران شهری که در ان زندگی میکنیم نیز نمونه های بسیاری از این امکانات و پدیده ها را شاهدیم مواردی همچون: خطوط هوایی , خطوط ریلی و&hellip .
مترو نیز از این قبیل پدیده هاست که میتوان گفت یکی از مفید ترین و پر رفت و امد ترین امکانات شهری ((BRTاست. یکی ازامکاناتی که حدودایکی دوسالیست که توسط شهرداری راهاندازی شده است ((خطوط است که از ابتدای راه اندازی تا کنون پیشرفتهایی را در این زمینه شاهدیم و گسترش این خطوط را نظاره گریم.
بیان مسئله
در اغاز این تحقیق باید از ابتدای امر یعنی از گذشته اتوبوسرانی و شهرداری سخنی به میان آورد و در پی این مطلب به بیان کلیات وخصوصیات خط اتوبوسرانی بی ار تی که موضوع اصلی این پژوهش است پرداخت .
خطوط بی ار تی یکی از جدید ترین پروژه هایی است که توسط شهرداری تهران به اجرا درآمده است .
در این خطوط تردد بسیار زیاد شهروندان را نظاره گریم . شاید به جرئت بتوان گفت بسیاری از افرادی که دارای وسیله شخصی بودند و مسیر شان در راستای این خطوط بود پس از راه اندازی این خطوط تصمیم به استفاده از آن کرده اند که بدن ترتیب یکی از مزایای آن را میتوان تاثیر در کاهش آلودگی هوا دانست .
البته با توجه به تعداد کثیر استفاده کنندگان آن معایبی همچون حجم زیاد افراد داخل ایستگاهها و تحت فشار قرار گرفتن آنها داخل اتوبوسها را هم شامل میشود .
نظریه کارکرد گرایی
نظریه کارکردی از جمله نظریاتی است که در تاریخ بسیاری از علوم اجتماعی و انسانی وجود داشته است و تاریخچه آن به بیش از یک صد سال پیش می رسد و از این رو باید آن را از جمله نظریات کلاسیک علوم اجتماعی به شمار آورد .
با این وصف ای نظریه به مثابه نظریه ای که بتواند توضیح تمام و کمال و جامعی از واقعیتهای پیچیده اجتماعی عرضه کند امروز تقریبا ارزش خود را از دست داده است زیرا به باور بسیاری از اندیشمندان این علوم این نظریه در سطح و لایه نخست توضیح پدیده های اجتماعی باقی مانده و به همین دلیل از شکافتن پدیده و رسیدن به لایه های نهفته در اعماقآن ناتوان است.
کارکرد گرایی در واقع بر آن است که مهمترین مولفه ها برای شناخت و تحلیل پدیده های اجتماعی در هدف و غایتی است که در این پدیده هخا وجود دارد یعنی اینکه یک پدیده به چه کاری یا به چه مصرفی می آید . بنابر این اگر پدیده ای وجود دارد لزوما باید دلیلی برای این موضوع موجود باشد و این دلیل پیش از هر چیز ((کارکرد)) این پدیده است . برای تشخیص این کارکرد در این نظریه تلاش میشود .
اجزا هر پدیده و کلیتی که آن را تشکیل می دهد و روابط کارکردی میان این دو تشخیص داده شده سپس این روابط با هدف مقایسه شده و به نتیجه گیری در تحلیل نهایی دست یافته میشود .
نظریه کارکرد گرایی و ارتباط آن با اتوبوسرانی بی آر تی
با توجه به توضیحی که در رابطه با نظریه کارکرد گرایی آورده شد به این نتیجه میرسیم که راه اندازی این خطوط نیز مانند سایر اقدامات نمونه ای از پدیده های اجتماعی به حساب می آید .
این پدیده در عین حال که با تاثیر پذیری از نیاز جامعه بشری به وجود آمده است بعد از شکل گیری تاثیرات شگرفی بر پیکره جامعه وارد کرده است که این تاثیرات هم به صورت مثبت خود را نشان داده و هم به صورت منفی .
نیاز جامعه شهری به برای سهولت در رفت و آمد و صرفه جویی در وقت و زمان باعث به وجود آمدن خطوط اتوبوسرانی پر سرعت یعنی بی ار تی شد . در عین حال بعد از به وجود آمدن این خطوط کارکرد هایش را شاهد بودیم از جمله :
-کم شدن با ترافیکی در مسیر این خطوط
-صرفه جویی در وقت افراد و تسریع در رفت و آمد آنها
-کم شدن آلودگی هوا در مدت راه اند ازی این خطوط
- تعداد زیاد اتوبوسها و حرکت برنامه ریزی شده آنها برای زود رسیدن به ایستگاهها



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

گلاب به حاصل تقطیر گل های سرخ محمدی Rosa dama scenamiller تازه چیده شده و مخلوط آن با آب که اساس اضافی آن از محلول ابکی جدا شده است اطلاق می گردد. البته در سایر کشورها مثل ترکیه، بلغارستان و فرانسه از گونه های دیگر گل سرخ برای تهیه گلاب استفاده می شود. در حقیقت گلاب محصول سنتی ایران می باشد که برگرفته از گلهای تازه محمدی می باشد و در مورد آن همین بس که متبرک به نام حضرت رسول (ص) می باشد و نام آن حضرت را به همراه دارد.
تولید گل محمدی و تهیه گلاب سالانه برای هزاران خانواده ایرانی اشتغال ایجاد می کند و گردانندگان این رشته بوی خوش طبیعت را به خانه علاقه مندان می برد.
گلاب ایرانی جنبه صادراتی دارد و نشانه مرغوبیت آن ایرانی بودنش می باشد به طوریکه خانه کعبه که قبله مسلمین جهان است با گلاب ناب محمدی کاشان شسته می شود.
از آنجا که گلاب برای طعم دادن به مواد غذایی، آشامیدنی و یا به عنوان ماده معطر کننده به کار می رود بنابراین ویژگیهایش باید به صورتی باشد که خطری برای مصرف کننده نداشته باشد.
ویژگیهای آن شامل موارد زیر می باشد.
ویژگی ظاهری: از این لحاظ گلاب باید زلال، بی رنگ، بدون سود و رسوب، فاقد ذرات خارجی، فاقد بوی ترشیدگی با هر نوع تخمیر، فاقد بوی پختگی، دارای بوی ویژه گل سرخ، طعمی مطبوع و مختصری مایل به تلخی باشد. ضمناً واکنش گلاب باید اسیدی باشد PH= 3.5-5,5
ویژگی مواد اولیه: آبی که در تهیه گلاب به کار می رود باید مطابق با ویژگیهای استاندارد آب آشامیدنی شماره های 1053 و 1011 باشد. آب مقطر مورد استفاده برای رقیق کردن گلاب باید تازه و تقطیر شده باشد و برای تهیه گلاب از گلبرگهای گل سرخ محمدی که تازه چیده شده باشد استفاده می گردد.
ویژگی شیمیایی: اسانس: اسانس گل سرخ مایع روغنی بیرنگ یا زرد است با طعم و بوی مشخص که در 25 درجه به حالت مایع چسبنده درمی آید و در اثر سرد شدن تدریجی شکل توده متبلوری به خود می گردد و در اثر گرم کردن مجدداً مایع می شود. این اسانس از دو بخش جامد و مایع تشکیل شده ترکیبات شیمیایی آن الکلهای ترپنی مانند ژرانیول و ستبرونلول، ردنیول و نرول از همه مهمتر هستند و نرول موجود در آن به میزان 5 تا 10 درصد می تواند اثر بسیار مشخصی بر روی اسانس داشته باشد.

فصل اول کلیات
تعریف، ویژگیها و مشخصات محصول تولیدی:
تعیین مصرف سرانه
2-1-نحوه بسته بندی و ظروف بسته بندی:
3-1-نشانه گذاری:
بررسیهای فنی
ویژگی ظاهری:
ویژگی مواد اولیه
ویژگی شیمیایی: اسانس:
نوع شیشه ای:
نوع پلیمری:
نوع پلاستیکی:
روش تقطیر خانگی:
روش تولید سنتی گلاب:
روش تقطیر ساده آزمایشگاهی:
روش مدرن تقطیر:
1-تعیین PH :
2-1-1-روش کار:
پ) روش کار:
هزینه بهره بانکی:
هزینه پرسنل غیر مستقیم:

شامل 91 صفحه فایل word



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
کارافرینی

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:9

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسئله

ساختار وطبقه بندی آنتی بادی

واحد اصلی سازنده آنتی بادی ها گلیکوپرتئین می باشد با وزن مولکولی 150000 دالتون آنتی بادی شامل چهار زنجیره ی پلی پپتیدی می شود در واقع دو زنجیره سنگین ودو زنجیره سبک که به وسیله پیوندهای دی سولفیدی به هم متصل شده اند . هر زنجیره سبک دارای یک وزن مولکولی حدود 25000 دالتون است وشامل دو قسمت به نام دومین است یک قسمت دومین که ناحیه ی خاصی در زنجیره است که بوسیله پیوندی سولفیدی به صورت تا خورده درآمده است .

در زنجیره ها قسمت هایی به نام CL , VL وجود دارد . VL قسمت متغیر و CL قسمت ثابت است .

در قسمت VL : ترتیب قرار گرفتن اسیدهای آمینه متفاوت است ولی در قسمت CL ترتیب قرار گرفتن اسیدهای آمینه ثابت است . دو نوع زنجیره سبک وجود دارد:

&lambda (1

K (2

در انسان %60 از زنجیره سبک و K 40 % است . درحالی که در کل زنجیره سبک L 50 % , K 95 % &lambda وجود دارد . بنابراین یک مولکول آنتی بادی یکی از انواع را دارد و هرگز دو نوع را نخواهد داشت .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
کارافرینی

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:19

فهرست و توضیحات:

مقدمه

راههای انتقال

بعد از زایمان

تزریقی

شخص به شخص

راه تزریقی

انتقال ویروس هپاتیت B مدتها از طریق تزریقی ، یکی از راههای عمده انتقال شناخته شده بود ، بهمین جهت ، سابقاً به هپاتیت B ، هپاتیت سرمی می گفتند مدت زمانی است که انتقال ویروس هپاتیت B از طریق خون آلوده و یا فرآورده های خونی آلوده و یا سوزن و وسایل تزریقی که بحد کافی استریل نشده باشند شناخته شده است . خال کوبی ، تیغ زنی ، استفاده از مواد مخدر ، از جمله سایر مواردی است که ویروس هپاتیت B را از طریق تزریق انتقال می دهد . هم چنین انتقال از طریق خراش های سطحی و زخم های کوچک که در دست کادر پزشکی حین اعمال جراحی ، زایمان ودندان پزشکی اتفاق می افتد صورت می گیرد ، این انتقال به میزان خیلی کمتر از کادر پزشکی آلوده به بیماران هم وجود دارد . باید یادآوری گردد که واگیری ویروس هپاتیت B خیلی بیشتر از ویروس ایدز است و این یک خطر قابل ملاحظه در قسمتهائی از جهان است که در آنجاها ، بیشتر تزریقات ، بدون استریل کردن کامل وسائل تزریق انجام می شود . حداقل دو مطالعه ، ارتباط آشکار بین تعداد تزریقات در کودکان و فراوانی آلودگی به ویروس هپاتیت B را ، نشان داده است .

انتقال شخص به شخص Person to Peson

این انتقال ، انتقال افقی هم نامیده می شود ، مکانیسم این انتقال ، هنوز بدرستی شناخته نشده است ، و در اثر تماس نزدیک با ترشحات و مایعات بدن فرد آلوده مانند منی ، ترشحات واژن ، اشک ، مایع اسیت ، بزاق و &hellip .. اتفاق می افتد . بلعیدن ویروس هم یک راه دیگر انتقال است ، هرچند اثر آلوده کنندگی آن بسیار کم می باشد .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه16

فهرست مطالب

2- تعالیم زردشت

3- اوستا

4- داستان خلقت و دو گانه پرستی

5- خدایان

6- آخر الزمان

8- وضع کنونی

زردشت که با ظهور او جهان پایان می یابد.

7- بقای روح

آشنایی با دین زردشت

هنگامی که چند قرن بر ورود آریاییان به ایران گذشت این قوم اندک اندک به شهر نشینی روی آوردند و این مساءله در جهان بینی ایشان تاءثیر گذاشت .
در آن روزگار انسان اصلاح گری بر خاست و آریاییان را که خواستار ترک خرافات قدیم بودند، به آیین تازه ای دعوت کرد و آیین مغان را برانداخت . این پیامبر مصلح که خود را فرستاده خدای خوبی و روشنایی معرفی می کرد، زردشت نام داشت . وی مدعی بود آیین خود را از آهورمزدا دریافت کرده تا جهان را از تیرگیها پاک کند و آن را به سوی نیکی و روشنایی رهنمون شود.
زردشتیان به نامهایی چون گبر و مجوسی و پارسی خوانده می شوند. کلمه ((گبر)) در زبان سریانی به معنای کافر از از جانب دیگران به آنان اطلاق گردیده و واژه ((المجوس )) در دستور زبان عربی ، اسم جنس &zwj جمعی و مفرد آن مجوسی است . ((المجوس )) در قرآن کریم (حج :17) در کنار پیروان ادیان دیگر یافت می شود. اکثر علمای اسلام زردشتیان را اهل کتاب دانسته اند. احادیثی نیز در این باب موجود است . آیین زردشت حدود یک قرن قبل از میلاد تحول یافت و آن صورت تحول یافته را آیین مزدیسنی می نامند. مزدیسنا در لغت به معنای ستایش مزداست .

1- سرگذشت زردشت

دانشمندان در مورد وجود تاریخی پیامبر ایران باستان شک دارند، اما بیشتر آنان وجود وی را نفی نمی کنند. زردشت



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

سرطان تخمدان

فهرست مطالب:

اهمیت سرطان تخمدان در چیست----------------------------------- 1

سرطان تخمدان در چه سنینی شایع است------------------------------- 1

چه عواملی در ایجاد سرطانهای تخمدان نقش دارند----------------------- 2

آیا روشی برای پیشگیری از سرطان تخمدان درافراد پر خطر با سابقه خانوادگی مثبت وجود دارد؟ 3

آیا عوامل دیگری درایجاد سرطان تخمدان به جز سابقه فامیلینقش دارند ؟-------- 4

آیا زایمان وتعداد آن در ایجادوپیشگیری از سرطان تخمدان نقش دارد ؟--------- 4

داروهادرایجاد سرطان تخمدان چه نقشی دارند؟------------------------- 5

تشخیص زودرس سرطان تخمدان چگونه امکان پذیر است؟------------------ 5

علاوه بر این ایا معاینات منظم زنانگی سالیانه نیز می تواند باعث تشخیص زودرس سرطان تخمدان شود؟ 6

سرطان تخمدانOVARIAN CANCER--------------------------- 8

علل سرطان تخمدان-------------------------------------------- 8

تشخیص---------------------------------------------------- 9

درمان------------------------------------------------------ 9

علائم هشداردهنده سرطان رابشناسید--------------------------------- 10

سرطان اپی تلیال تخمدان----------------------------------------- 11

نکات مهم این بخش------------------------------------------- 11

مرحله بندی سرطان اپی تلیال تخمدان-------------------------------- 17

مرحله بندی ( staging ) زیر برای سرطان اپی تلیال تخمدان مورد استفاده قرار می گیرد--- 17

مرحله بندی ( Staging ) زیر برای سرطان اپی تلیال تخمدان مورد استفاده قرار می گیرد -- 18

نکات مهم این بخش ------------------------------------------- 21

روشهای درمانی متفاوتی برای بیماران مبتلا به سرطان اپی تلیال تخمدان وجود دارد------- 21

سه نوع روش درمانی استاندارد وجود دارد که عبارتند از------------------- 22

شیمی درمانی با دوز بالا بهمراه پیوند مغز استخوان و یا پیوند سلولهای خونی محیطی مادر- 24

گزینش درمان براساس مرحله بندی---------------------------------- 24

منابع------------------------------------------------------ 27



دریافت‌فایل