کاویانی

۸۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه118

فهرست مطالب

مقدمه&zwnj :

تعریف حسابداری:

خصوصیات حسابداری دولتی

  • اصول لزوم نگهداری حسابهای مستقل برای وجوه دولتی
  • اصول کنترل بودجه ای

خصوصیات حسابداری دولتی

4-اصل تأمین اعتبار و ایجاد تعهد

مقدمه&zwnj :

تئوری حسابداری مجموعه&zwnj ای از فرضیات مبنا، تعاریف، اصول، مفاهیم و نحوه استنتاج آنهاست که زیربنای تدوین استانداردهای حسابداری توسط مراجع مربوط بوده و شالوده گزارش اطلاعات حسابداری را تشکیل می&zwnj دهد. در این راستا تئوری حسابداری، نوعی چارچوب مفهومی مرجع به&zwnj وجود می&zwnj آورد که مقررات خاص حسابداری براساس این چارچوب تدوین می&zwnj شوند. در هر کشوری، هدف از تدوین چارچوب مفهومی، فراهم آوردن رهنمودی عام و فراگیر در چارچوب ویژگیهای کشور برای وضع و تجدیدنظر در استانداردهاست به&zwnj طوری&zwnj که حقوق و منافع استفاده&zwnj کنندگان، تهیه&zwnj کنندگان و حسابرسان گزارشها و صورتهای مالی به&zwnj طور متعادل حفظ شود. چارچوب مفهومی تهیه شده علاوه بر هدایت تدوین&zwnj کنندگان استانداردهای حسابداری مربوط به موضوعات مختلف، می&zwnj تواند مراجع تصمیم&zwnj گیری، مدیران واحدهای اقتصادی و اشخاص ذی&zwnj حق، ذی&zwnj نفع و ذی&zwnj علاقه را در قضاوت نسبت به مسائل حسابداری و استانداردهای تدوین&zwnj شده یاری دهد.

فصل اول:

فصل اول: حسابداری دولتی

تعریف حسابداری:

حسابداری به انحناء گوناگون تعریف شده است. کامل ترین تعریف فن حسابداری به شرح زیر است:

حسابداری عبارت است از فن ثبت، طبقه بندی و تلخیص فعالیت های مالی یک مؤسسه در قالب اعداد قابل سنجش به پول و تفسیر نتایج حامل از بررسی این ارقام.

تعریف حسابداری سازمانهای دولتی نیز خارج از حدود تعریف مذکور نیست. و در این سازمانها نیز باید کلیه فعالیتهای مالی در قالب اعداد قابل سنجش به پول ثبت طبقه بندی و تلیخیص شود و در مورد مطالعه و بررسی و تجزیه و تحلیل ثبت تلخیص، گزارش نویسی و تفسیر نتایج حاصله از معادلات و مؤسسات و ادارات دولتی می باشد که با توجه به این قوانین و مقررات مالی دولت انجام می شود.

بنابراین حسابداری دولتی شامل تمام عملیات وصول و پرداخت منابع مالی دولت و نگاهداری حسابه8ای سازمانهای دولتی و نیز تهیه گزارشهای مالی مربوطه می باشد.

صورتهای مالی سازمانهای دولتی به منظور رفع نیازهای اساسی زیر تهیه می شود:

1- نیاز قانونی: دولت و سازمانهای دولتی مشمول قوانین و مقرراتی می باشند که محدودیتهای اساسی در مورد نوع، ماهیت، طبقه بندی و محتویات حسابها و صورتهای مالی برای آنها ایجاد می نماید.

2- نیازهای نظارتی: قوه مقننه، دولت و افراد کشور جهت نظارت بر عملیات سازمانهای دولتی به خصوص عملیات مربوط به اجرای بودجه و ارزیابی عملکرد مدیریت سازمانهای مذکور به اطلعات کافی نیاز دارند.

3-نیاز اطلاعاتی: مدیران سازمانهای دولتی به منظور برنامه ریزی تصمیم گیری و اجرای عملیات به نحوه مطلوب و مناسب، به اطلاعات و کزارشهای به موقع صحیح نیاز دارد.

دولت به علت عهده دار بودن مسئولیت وصول و



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

نسبت آنی را که نسبت سریع هم می گویند از طریق تقسیم دارایی های آنی یا سریع بر بدهی های جاری حاصل می شود. این نسبت بیان می کند که توان شرکت در پرداخت بدهی های جاری از محل دارایی های آنی چه قدر است. البته لازم به ذکر است که این نسبت هرچه بالاتر باشد از دید اعتباردهندگان مناسب و مطلوبتر است. بر اساس تحلیل مدیران مالی مرز بین قدرت نقدینگی کافی و قدرت نقدینگی ناکافی شرکت را معادل یک بودن نسبت آنی شرکت می دانند.
از دید تحلیل گران مالی این نسبت های آنی محاسبه شده برای شرکت رینگ سازی مشهد برای سال 82 و 83 چون کمتر از یک هستند مطلوب نمی باشد این به معنی آن است که شرکت از محل دارایی های آنی خود قادر به پرداخت بدهی های جاری خود نمی باشد. این شرکت در سال 82 فقط 46/0 از بدهی های جاری خود را از محل دارایی های آنی می تواند پرداخت کند و در سال 83 هم فقط معادل 34/0 از بدهی های جاری خود را می تواند از محل دارایی های آنی جبران کند.
لازم به ذکر است که هرچقدر نسبت های آنی و جاری کوچکتر باشند از دید مدیریتی مطلوبتر است. چون به هر میزانی که نسبت های جاری و آنی کوچکتر باشد یعنی دارایی های جای کمتری در شرکت وجود دارد و شرکت وجوه نقد کمتری را به صورت راکت نگهداری می کند که این هزینه های ناشی از راکت بودن سرمایه و هزینه های سرمایه را کاهش می دهد و منجر به افزایش کارآیی و بهره وری می گردد. لذا هرچه این نسبت های کوچکتر باشند از دید مدیریت مناسب تر است.

شامل 21 صفحه فایل word



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

از اموری که در سیره پیامبر چشمگیر بود و بسیاری تاب و تهملش را نداشتند و تا روز های آخر زندگی رسول خدا (ص) نیز نتوانستند آن را بپذیرند مساوات در تقسیم کار و انجام مسئولیت بر اساس اهلیت بود . پیامبر در این امر میان هیچ یک از افراد امت فرقی نمی گذاشت و هر کس واجد اهلیت بیشتری بود میدان گسترده تری می یافت . تقسیم کار با ملاک دانش و توان و تقوای مسلمانان تعیین می شد و نه با ملاک های جاهلی ، چنانچه در دوران جاهلیت عرب از ویژگی های رهبر قبیله سن او بود و عرب قائل به شیخوخیت بود و چنانچه فردی همه اهلیت های لازم برای رهبری و فرماندهی را دارا بود ولی شیخ نبود ، عرب جاهل بدوتی نمی داد این جمود جاهل به رغم مواضع صریح قرآن کریم و رفتار و عملکرد پیامبر از اندشیه و دل بسیاری بیرون نرفت . ایات مقدس کتاب الهی بیانگر این حقیقت است که خداوند جز بر اساس شایستگی مسئولیتی نمی بخشد و ویژگی تصدی مسئولیت علم و قدرت است ، همچنانکه امیرمؤمنان درباره ملاک مسئولیت و زمامداری فرمود :
مردم ! سزاوارترین کس به زمامداری و رهبری قویترین مردم نسبت به آن است و داناترین آنها به فرمان های خدا در آن .
می توان نتیجه گرفت که ملاک تصدی امور به طور کلی علم و قدرت است و ملاک های واقعی و نه نسبت ثروت و سایر ملاک های غیر واقعی . رسول اکرم (ص) در دوران رسالت خویش در تقسیم کار ها و شغل ها و انجام مسئولیت ها را به تمامی تحقق بخشید نه تنها رعایت برابری برای هرکه واجد اهلیت بود ، تا رعایت مساوات میان صاحبان اهلیت تا سنگینی بار مسئولیت ها بر یک گوشه از جامعه و افراد تحمیل نشود . پیامبر خدا در دادن مسئولیت فرماندهی جنگ تنها ملاحضه شایستگی و توانایی و تدبیر افراد را می کرد ، نه خویشاوندی و نسبت و سن ، جوانان شایسته را فرمانده قرار می داد . حضزت علی (ع) با همین عبارت « واعلم ان الرعیه طبقات لایصلح بعضها الابعضی و لاغنی ببعضها عن بعض » .
به وجود لزوم تقسیم کار اجتماعی اشاره فرمودند و ما به وضوح می بینیم که به راستی از یک سو یک نفر نمی تواند هم کشاورز ، هم صنعتگر ، هم پزشک و هم معلم باشد و خلاصه همه کارهای اجتماعی را انجام می دهد و کلیه مایحتاج خود را تامین کند و در نهایت مسئله رشو و کمال خود را محقق سازد و از سوی دیگر کشاورز به صنعتگر ، و صنعتگر به کشاورز ، هر دو به پزشک ،&zwnj و پزشک به آن دو . و خلاصه همه طبقات و دسته جات اجنماعی متقابلاً به یک دیگر متکی هستند و کارشان بدون یکدیگر راه نمی افتد و از هم بی نیاز نیستند ، همان طور که در سطحی کوچکتر و در یک سازمان می بینیم مدیر و سرپرست به تنهایی نمی توانند همه کار ما را انجام دهند و به ناگزیر باید به تقسیم کار بپردازند و واحد های سازمان همه به یکدیگر متکی و محتاجند .و همه با هم هدف سازمان را پیگیری می نمایند .
و اجعل الرس کل امر من امورک راسا منهم
همچنانکه ملاحضه می کنیم در این عبارت حضرت امیر ( ع ) به لزوم تقسم کار ، سازماندهی و سپردن مسئولیت ها به افراد ذیصلاح و ضوابط این امور اشاره می فرمایند .
به فرض در تقسیم کار ، بلاید بر اساس هدف یا بر اساس جغرافیا یا بر اساس منطقه یا بر اساس و مسائل و ابزار تولید ... انجام دهیم کار را به دست کاروان باید سپرد و در امور به خبره آنها باید مراجعه کرد . حدود مسئولیت ها و مشاغلی که به افراد واگذار می شود بسته به توان فکری ، علمی و اجرایی ، عملیاتی آنها دارد به طور کلیب باید به دو نکته در این خصوص توجه کرد : 1 ـ اگر یک شغل و یک مسئولیت به فردی داده شود کمیت و کیفیت آن نباید به قدری بزرگ باشد که طرف به لحاظ فکری ، علمی یا اجرائی عملی از پس آن برنیاید و ناتوان از انجامش گردد و به عبارت دیگر به اندازه توان و سعیش باید به او کار واگذار کرد . همان طور که این معنا در قریب به شش جای قرآن مورد اشاره قرار گرفته است از جمله آن جا که فرموده است :
لانکلف الله نفسا الا وسعا
ووسع همان توان فکری ، علمی و اجرائی ، عملی افراد است .
2 ـ هرگاهچند شغل و چند مسئولیت به فردی واگذار می شد تعداد و حجم آنها نباید آن اندازه باشد که موجب پریشانی او و تشتت و نابسامانی امور گردد یعنی تعداد مشاغل و وظایف واگذاری به یک فرد باید به قدری نباشد که او از پس هیچ یک یا از پس برخی بر نیاید یا آنها چنانچه باید انجام ندهد .
نباید در این خصوص نیز باید با توجه به وسع افراد و توان علمی و عملی آنها اقدام کرد .
نکات در خور توجه در سازماندهی :
در این جا با توجه به فرمایشات حضرت علی ( ع ) می توانیم نکات زیر را در خصوص تقسیمکار ، سازماندهی و واگذاری مسئولیت ها توصیه نماییم .
1 ـ کار ما باید با توجه به توان معمولی و متعارف افراد تقسیم گردند و به عبارت دیگر کار اه باید بر اساس میانگین ظرفیت و توان افراد تقسیم شوند و نا برابری توان افراد را باید با دقت و سنجش در واگذاری مشاغل و مسئولیت ها چاره کرد .
2 ـ باید توجه داشت که واگذاری کاری بالنسبه بزرگ به افرادی که فاقد توان علمی ، عملی در خور هستند موجب ناموفق ماندن آنها در انجام دادن کار ، فقدان مطلوبیت و انجام شایسته و بایسته آن امر می گردد .
3 ـ واگذاری مسئولیت های کوچک و بالنسبه اندک به افراد نیز موجب هرز رفتنی نیرو ها و تعداد سرپرستان هم رده شده و نهایت مشکلاتی در امر همکاری و هماهنگی به وجود می آورد .
4 ـ واگذاری مسئولیت های متعدد و نسبتاً زیاد به یک فرد ممکن است باعث پایین آمدن میزان رسیدگی و نظارت گردیده به تشتت و نابسامانی امور نیز گردد . بنابراین افزایش حیطه سرپرستی و تعداد واحد های زیر نظر خطر کمی رسیدگی و نظارت و نهایت تشتت و نابسامانی را دارد و کوچکی حیطه سرپرستی و کمی واحد های تحت نظر نیز خطر هرز رفتنی نیرو ها یا کمی همکاری و هماهنگی و نهایت تشویش و درهم ریختگی را در بر دارد . برخلاف آنچه معمولاً برخی تصور کرده اند مسئله مهم در سازماندهی یا تجدید سازمان تقسیم و دسته بندی مناسب کار ها ، طرح سنجیده چارت ها سازمانی ، تغییر و تحول چارت های تشکیلاتی و از این دست امو نیست .

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله 11 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

تحقیق مضرات قلیان

تحقیق

فایل : word

قابل ویرایش و آماده چاپ

تعداد صفحه :10

مضرات استفاده از قلیان

هم اکنون سالانه ۵ میلیون نفر در دنیا به علت استعمال دخانیات، جان خود را از دست می &zwnj دهند که با ادامه ی این روند تا ۲۰ سال آینده تعداد قربانیان به ۱۰ میلیون نفر در سال می&zwnj &zwnj رسد ازجمله راههای استعمال دخانیات استفاده از قلیان بوده که درجنوب شرقی آسیا و خاورمیانه رواج دارد و مانند بسیاری از کشورهای خاورمیانه، قلیان یکی از وسایل تفریحی رایج در ایران است .

نامهای محلی قلیان bhan ، ,hookah narghile و shisha, می باشد .

قلیان با طراحی های مختلف ساخته می شود و دودآن قبل از استنشاق ازآب رد می شودو تنباکو در کاسه کوچکی گذاشته می شود که در انتها دارای حفراتی می باشد و ازطریق این حفرات لوله&zwnj هایی به آن متصل است و اجازه می&zwnj دهد که دود از انتهای محفظه آبی عبور کند, قلیان بطورشایع در میان خانواده ها ، کودکان و زنان درمناطقی که شکل رایج مصرف تنباکو در زنان میزان بسیار پائینی دارد, مصرف می شود علاوه بر این با عرضه تنباکو طعم دارد معطر ، مصرف قلیان بطور چشمگیری در میان جوانان ونوجوانان پسرودختران رو به افزایش است.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

بهترین موقع برای پرورش قارچ در خانه بین ماههای مهر تا آذر است ولی چنانچه امکانات تهویه هوا و متعادل نمودن درجه حرارت محیط محل پرورش وجود داشته باشد می توان قارچ را در ماههای دیگر سال تعمیم داد.
بطور کلی طرز پرورش قارچ مخصوص به خود آنست و می توان آنرا در محیط تاریک پرورش داد و بجز نور مستقیم آفتاب، هر مقدار نور را تحمل می کند. در هر صورت در محل پرورش قارچ علاوه بر آنکه، بایستی تهویه هوا به خوبی انجام گیرد، درجه هوای محیط پرورش نیز باید بین 15 - 10 درجه نگهداری شود. علاوه بر این محل پرورش بایستی کاملا تمیز، قابل شستشو و فاقد درز یا محلی برای پرورش باکتریها، حشرات و قارچهای مضر باشد.
اطاق پرورش قارچ:
عرض اطاق پرورش بایستی بحدی باشد که بتوان از راهروهایی که برای آن تعبیه می گردد، براحتی عبور نمود( حدود 70 سانتی متر) عرض طبقات پرورش قارچ را نیز حداکثر 180 سانتی متر در نظر می گیرند تا بتوان از دو طرف به وسط بستر قارچ دسترسی پیدا نمود و چنانچه طبقات پرورش قارچ در کنار دیوار باشد عرض آنرا حداکثر 90 سانتی متر قرار می دهند. همچنین می توان قارچ را در جعبه های چوبی در اندازه 60 در 90 سانتی متر و عمق 20 تا 25 سانتی متر پرورش داد. به منظور صرفه جویی در هزینه اولیه می توان، هر طبقه را با تخته های سه سانتی متری به عرض 90 تا 180 سانتی متر پوشانده و کود را مستقیما کف هر طبقه ریخته و قارچ را در آن کاشت و به این طرتیب احتیاجی به جعبه های چوبی نخواهد بود. طبقه بندی ها معمولا در طول اطاق پرورش انجام می گردد. روی سطح زمین نبایستی طبقه ای مستقر نمود، حداقل فاصله بین طبقه اول تا کف زمین 15 سانتی متر و فاصله هر طبقه از هم 60 سانتی متر می باشد.

شامل 11 صفحه فایل word



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب *

فرمت فایل :Word (قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه:18

فهرست مطالب :

آشنایی با شهرستان دزفول

کوه هفت تنان(1570متر).

کوه سرگویان( 1503متر)

کوه لپ

کوه سالن

رستنی ه

گچ پاکتی ، ماسه شویی، موزائیک سازی، آجر

دزفول یکی از شهرهای استان خوزستان است از شمال به شهر ستانهای اندیمشک و الیگودرز (استان لرستان) ، از خاور به بخشهای لالی از شهرستان (مسجد سلیمان) و گتوند (از شهرستان شوشتر) و از جنوب و باختر به شهرستان شوش محدود می گردد.

تقسیمات کشوری : شهرستان دزفول از دو بخش مرکزی و سردشت تشکیل گردیده است . در این شهرستان تنها منطقه شهری دزفول است که بعنوان مرکز شهرستان دزفول محسوب میگردد. بخش مرکزی دزفول شامل دهستانهای شمس آباد ، بنوار ، قبله ای ، شمعون و شرقی و بخش سردشت شامل دهستانهای شهی ، سردشت ، لیوس و میانکوه میباشد .ضمناً تعداد 6 شهرک جدید که بیش از 2000 نفر جمعیت دارند ، در این دو بخش (بخصوص بخش مرکزی) ایجاد گردیده است.

نامگذری وپیشینه تاریخی : بنا بر بعضی مدارک تاریخی

شهر دزفول که ابتدا بنامهای اندامشک.اندامیش ودر میان اعراب اندلمشک موسوم بوده .توسط اردشیر بابکان پادشاه ساسانی بنا گردیده است .در برخی منابع چنین آمده که پل قدیمی دزفول که در دوران شاپور اول ساسانی بر روی رود خانه دز احداث گردیده بود.راه ارتباطی میان دو شهر باستانی جندی شاپور و شوش بشمار می رفته است .در کنار این پل یک دژ (قلعه)مستحکم جهت حراست از آن ایجاد شده بود وبهمین جهت این محل را « دژپل» می گفتند .بعد ها که به تدریج شوش و جندی شاپور عظمت و اهمیت خود را از دست دادند جمعیت کثیری به دژپل کشیده شدند وبعد با سقوط امپراطوری ایران ، نام دژ پل نیز مانند بسیاری لغات دیگر بصورت دزفول تغییر پیدا کرد. در طول تاریخ بعد از اسلام شهردزفول



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:28

فهرست و توضیحات:

صحیفه سجادیه

نسب شریف پیامبر اسلام

فرزندان عبدالمطلب ( پدر بزرگ پیامبر )

میلاد پیامبر

بین علمای شیعه مشهور است که حضرت محمد ( ص ) در روز 17 ربیع الاول سال عام الفیل متولد شدند و در شب جمع نزدیک به طلوع فجر و آن زمان مصادف با سال 570 میلادی بوده است . مورخان اهل سنت ولادت آن حضرت را دوشنبه 12 ربیع الاول می دانند ، ولی چون روایات 17 ربیع الاول از ناحیه معصومین و امامان بزرگوار رسیده است و طبق مثل معروف اهل البیت ادری بما فی البیت

اهل خانه به آنچه در خانه می گذرد آشناترند .

نظر شیعه صحیح تر و به واقع نزدیک تر است .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه79

فهرست مطالب

پیشینه حسابرسی 6

انواع موسسات حسابرسی 10

موسسات محلی 10

موسسات منطقه ای 10

موسسات ملی 10

هشت موسسه بزرگ 10

نقش حسابرسی در اقتصاد کشور 11

حسابرسی چیست ؟ 12

نکاتی چند در خصوص ماهیت قانونی موسسات غیر تجاری 14

روش و مراحل ثبت موسسه 15

فرم تقاضانامه ثبت موسسه 15

انتخاب نام موسسه 15

مدارک لازم جهت ثبت موسسه 15

ثبت در دفتر اندیکاتور 16

درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار 16

تغییرات در موسسه 17

نحوه اخذ مجوز ثبت موسسه 17

مدارک لازم جهت ثبت موسسات حسابرسی 17

اساسنامه موسسه حسابرسی 18

عنــوان صفـحــه

استانداردهای پذیرفته شده حسابرسی 21

استانداردهای عمومی 21

استانداردهای اجرای عملیات 21

استانداردهای گزارشگری 22

آیین رفتار حرفه ای 23

نیاز به آیین رفتار حرفه ای 23

آیین رفتار حرفه ای در حسابرسی مستقل 25

اصول در رفتار حرفه ای حسابرسان 26

انواع حسابرسی 27

حسابرسی صورتهای مالی 27

حسابرسی رعایت 27

حسابرسی عملیاتی 28

گزارش حسابرسان 29

اهمیت گزارش حسابرسان 29

بند مقدمه گزارش حسابرسان 29

بند دامنه رسیدگی گزارش حسابرسان 31

بند اظهار نظر گزارش حسابرسان 31

نمونه ای از گزارش حسابرسان مستقل 33

کاربرگهای حسابرسی 34

کاربرگ حسابرسی چیست ؟ 34

مالکیت کاربرگهای حسابرسی 35

انواع کاربرگها 35

رسیدگی به مدارک عمومی 38

شرکتنامه و اساسنامه 40

قراردادهای مشارکت شرکا 41

عنـوان صفـحـه

صورتجلسات مجامع عمومی و هیات مدیره 42

قراردادهای منعقده توسط شرکت صاحبکار 43

قوانین و مقررات 44

قوانین و مقررات مربوط به حرفه و عملیات حسابرسی 44

قوانین ومقررات تجاری 46

قوانین و مقررات مالیاتی 46

قوانین و مقررات مربوط به اموال و معاملات 46

قوانین کار و تأمین اجتماعی 47

قوانین و مقررات ناظر بر موسسات دولتی 47

قوانین خاص 47

وجوه نقد و اوراق بهادار قابل داد و ستد 48

منابع و ماهیت وجوه نقد 48

نحوه برخورد حسابرسان در رسیدگی به وجوه نقد 49

چقدر زمان برای حسابرسی وجوه نقد ؟ 49

برنامه حسابرسی وجوه نقد 50

حسابهای دریافتنی ، اسناد دریافتنی و معاملات فروش 52

منشا و ماهیت حسابهای دریافتنی 52

منشا و ماهیت اسناد دریافتنی 52

هدفهای حسابرسان از رسیدگی به دریافتنی ها 53

برنامه حسابرسی دریافتنی ها و معاملات فروش 54

موجودیهای مواد و کالا و بهای تمام شده کالای فروش رفته 56

منشا و ماهیت موجودیهای مواد و کالا و بهای تمام شده کالای فروش رفته 56

چگونگی برخورد حسابرسان در رسیدگی به موجودیهای مواد و کالا 57

برنامه حسابرسی موجودیهای موادوکالاو بهای تمام شده کالای فروش رفته 58

عنـوان صفـحـه

اموال ، ماشین آلات و تجهیزات ؛ استهلاک و تهی شدن 60

چگونگی برخورد حسابرسان با حسابرسی اموال ، ماشین آلات و تجهیزات 60

برنامه حسابرسی اموال ، ماشین آلات و تجهیزات 61

استهلاک 62

برنامه حسابرسی ـ هزینه استهلاک و استهلاک انباشته 64

حسابهای پرداختنی و سایر بدهیها 66

منشا و ماهیت حسابهای پرداختنی 66

چگونگی برخورد حسابرسان با رسیدگی به حسابهای پرداختنی 67

برنامه حسابرسی 68

بدهی های بلند مدت و حقوق صاحبان سرمایه ؛ زیانهای احتمالی 70

بدهی های بهره برداری 70

چگونگی برخورد حسابرسان با رسیدگی به بدهی های بهره دار 71

برنامه حسابرسی بدهی های بهره دار 72

منابع و ماهیت حقوق صاحبان سرمایه 73

برخورد حسابرسان با حسابرسی حقوق صاحبان سرمایه 73

برنامه حسابرسی ـ سهام سرمایه 74

رسیدگی بیشتر به درآمدها و هزینه های تکمیل حسابرسی 76

نوع و ماهیت درآمد و هزینه ها 76

چگونگی برخورد حسابرسان با رسیدگی به درآمدها و هزینه ها 76

اسناد و مدارک 77

منابع و مآخذ

مقدمه

اقتصاد دانان تصدیق کرده اند که یک فرد باید منابع (زمین ، کار ، سرمایه ) تولید را جهت ایجاد تولید به حرکت درآورند و پدیده توسعه اقتصادی را از نقطه نظر سرمایه داری تحلیل کرده وکارفرما به عنوان مالک ، سرمایه گذار یا موسس عوامل تولید فرض شده است و تصمیمهای او بر اساس سود بیشتر و بازگشت سرمایه گرفته می شود .

در انقلاب صنعتی قرن نوزدهم ، اقتصاد دانانی مانند آدام اسمیت و دیوید ریکاردو و کارل مارکس عوامل موثر در رشد اقتصادی را شناسایی کردند . این عوامل برای مثال اندوختن سرمایه ( شامل پیشرفت تکنولوژی ) ، تغییرات جمعیت ، تقسیم کار و کارآفرینی می باشد اینها پایه بسیاری از تئوریهای رشد اقتصادی هستند .

کارآفرینی یکی از عوامل ایجاد توسعه است زیرا کارآفرینی عاملی است که دیگر عوامل را در کنار هم می گذارد تا موسساتی بهره ور و خلاق ایجاد شوند که موجب توسعه جامعه باشند .

زمانی که کارآفرینی به عنوان شغل توسط بسیاری از اعضای یک جامعه پذیرفته شود ، آن جامعه بسیار بسیار سریع توسعه می یابد .

نیاز به کالا یا خدمات یک موقعیت اقتصادی است زمانی که مردم به چیزی احتیاج دارند ، خواهان و مایل به پرداخت پول برای تأمین نیازشان هستند . به طور کلی توانایی اشخاص برای ارائه نوع کالا و خدماتی که دیگران نیاز دارند ، در زمان مناسب و مکان مناسب و به افراد مناسب و با قیمت مناسب را کارآفرینی می گویند .

کارآفرینی تأثیر مستقیمی روی توسعه اقتصادی و اجتماعی مردم دارد . هر چه یک جامعه بیشتر در فعالیتهای کارآفرینی شرکت کند ، سریع تر به توسعه اقتصادی و اجتماعی دست می یابد .

ما همچنین متوجه شدیم که کشور ما در مقایسه با کشورهای توسعه یافته مسیر طولانی پیش رو دارد و به این دلیل به طور جدی در حال تشویق توسعه کارآفرینی در سطح جامعه می باشیم .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

فروش ویژه لاک حرارتی ناخن

/

لاک حرارتی ناخن، پکیج اورجینال 5 عددیشامل رنگ های: قرمز، نارنجی، آبی، سبز و بنفش. ناخن های خود را به شکل شگف انگیزی خاص و زیبا کنید. قابلیت تغییر رنگ با سرما و گرما، قابلیت تغییر رنگ با دمای بدن ...
لاک حرارتی، یک لاک منحصر به فرد می باشد که با تغییرات دمای بدن شما تغییر رنگ می دهد. حتی با در دست داشتن چای، شیر، قهوه، و یا هر چیز داغ دیگر شما می توانید شاهد تغییر رنگ زیبا و خاص این لاک باشید. حتی می توانید دستان خود را در معرض آب سرد قرار دهید تا طرح و رنگی تازه را بر روی ناخن های خود مشاهده کنید. در واقع باید گفت لاک حرارتی حساس به دماست و با افزایش و کاهش دما، رنگ آن تغییر می کند. شما با خرید این پکیج اورجینال 5 لاک حرارتی در رنگ های قرمز، نارنجی، آبی، سبز و بنفش تحویل خواهید گرفت.

روش خرید: برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول مورد نظر را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

قیمت: 39000 تومان
style=



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

Braxism واژه ای علمی برای سائیدن دندانها یا فشردن دو فک بهم به خصوص در حین خواب یا تحت فشار روحی است . این واژه از کلمه یونانی ( by chein ) به معنای دندان قروچه گرفته شده است . clenching یک نوع شایع از براکسیسم است و عبارت است از بستن غیرعمدی دندانها روی هم در وضعیت جویدن که شدت حرکات عمومی آن تا ۱۴ برابر حالت نرمال است .

مطالعات زیادی در مورد دلیل رخ دادن براکسیسم انجام شده است اما هیچ کسی دلیل قطعی بروز آن را نمی داند . به هر حال وقتی در مورد براکسیسم صحبت می شود استرس و فشار روحی باید به عنوان یک عامل اساسی در نظر گرفته شود . استرسهای روزانه در بسیاری از افراد عامل آغاز براکسیسم است . البته احتمال دارد که برخی از افراد مبتلا به آن هرکز علائمی ناشی از آن را تجربه نکنند . امکان دارد بروز یا عدم بروز علائم این اختلال با ترکیب پیچیده ای از عوامل مختلف در ارتباط باشد مانند : میزان فشار روحی ، مدت زمان سائیدن یا فشردن دندانها ، مرتب یا نامرتب بودن دندانها ، وضعیت بدنی ، عادات بد خوابیدن و ...

علائم و نشانه های براکسیسم که ممکن است دیده شود عبارت است از :
- سائیدگی دندانها
- ترک برداشتن و شکستن دندانها
- حساس شدن دندانها
- تحلیل لثه یا ایجاد شیارهایی در نزیک خط لثه بر روی دندانها
- لقی دندانها
- تشکیل پاکتهای پریودنتال
- زخم شدن شدن گونه
- درد عضلانی
- سردرد
- مشکلات TMJ
- گوش درد

شامل 3 صفحه word



دریافت‌فایل