کاویانی

  • ۰
  • ۰
تجربه

تجربه

پایان نامه کارشناسی ارشد الهیات

رشته معارف قرآن

225 صفحه

چکیده:

هدف این پایان نامه بررسی تجربة دینی شناختاری در قرآن است. دیدگاه&zwnj های مختلفی پیرامون تجربة دینی مطرح گردیده که مهمترین آنها تجربة دینی شناختی ادراکی می&zwnj باشد. سؤال اصلی این پایان&zwnj نامه این است که آیا قرآن تجربه دینی را به عنوان منبع مستقل شناخت و معرفت به رسمیّت می&zwnj شناسد؟ اگر چنین است آیا همه تجارب دینی دارای چنین بار معرفتی هستند یا اینکه بین موارد آن تفاوتی وجود دارد؟

فرضیة اصلی پایان&zwnj نامه ما این است که قرآن تجربه دینی را به عنوان راهی مستقل برای دریافت حقایق به رسمیت می&zwnj شناسد اما میزان این معرفت بخشی در تجارب مختلف متفاوت است به علاوه قرآن شرایط و موانعی را برای این تجارب ذکر می&zwnj نماید.

ما برای بررسی این موضوع پس از ذکر مقدمات و مفاهیم کلّی به مهمترین دیدگاه&zwnj ها پیرامون چیستی تجربه دینی اشاره می&zwnj کنیم و در نهایت با بررسی آیات قرآن و تفاسیر، دیدگاه مورد قبول قرآن را نشان خواهیم داد.

کلید واژه&zwnj ها: تجربه دینی، شناختی، مکاشفه، مشاهده، امر قدسی



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-5968-%d8%aa%d8%ac%d8%b1%d8%a8%d9%87-%d8%af%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86/
  • ۹۵/۰۵/۱۹
  • ali rahmani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی