کاویانی

  • ۰
  • ۰
تصفیه

تصفیه

مقدمه
آب ماده&zwnj ای فراوان در کره زمین است. به شکلهای مختلفی همچون دریا، باران، رودخانه و ... دیده می&zwnj شود. آب در چرخه خود، مرتباً از حالتی به حالت دیگر تبدیل می&zwnj شود اما از بین نمی&zwnj رود. هر گونه حیات محتاج آب می&zwnj باشد، انسانها از آب آشامیدنی استفاده می&zwnj کنند یعنی آبی که کیفیت آن مناسب سوخت و ساز بدن باشد.
مجموعه عملیاتی که به منظور آماده کردن آب برای مصارف مورد نظر اجرا می گردد، « تصفیه آب» و مجموعه تأسیسات و تجهیزاتی که عملیات تصفیه آب را در بر می گیرد « تصفیه&zwnj خانه» نامیده می&zwnj شود بنابراین برای تهیه آبی مناسب برای شرب و مصارف عمومی شهری یک رشته عملیات در تصفیه&zwnj خانه آب به اجرا گذارده می&zwnj شود تا آب دریافتی از منابع آب را با کیفیتی قابل قبول در چهارچوب استاندارد « آب آشامیدنی» تحویل نماید.
آب آشامیدنی استاندارد به طور کلی آبی است که بیرنگ، بی&zwnj بو و با طعم مطبوع و گوارا که مصرف آن حتی در دراز مدت هم به لحاظ عاری بودن از مواد مضر، ضرری برای سلامتی مصرف کننده نداشته و خسارتی به تجهیزات انتقال، توزیع و مصرف وارد نیاورد.
عملیاتی که در تصفیه&zwnj خانه آب آشامیدنی در رابطه با تصحیح کیفیت آب اجرا می&zwnj شود بستگی به کیفیت آب منابعی دارد که برای تأمین آب آشامیدنی در نظر گرفته می&zwnj شود و طرح تأسیسات تصفیه&zwnj خانه نیز با در نظر گرفتن اینکه آب تصفیه شده برای چه مصرفی در نظر گرفته خواهد شد پیش&zwnj بینی می&zwnj شود.
منابع آب که به منظور تأمین آب آشامیدنی و مصرف عمومی به کار گرفته می&zwnj شوند، شامل؛
&bull منابع آبهای سطحی؛ دریاها و دریاچه&zwnj ها، آبگیرها و برکه&zwnj ها، رودخانه&zwnj ها و جویبارها
&bull منابع آبها زیرزمینی؛ چاه&zwnj ها، قنوات و چشمه&zwnj ها، است.

که در بعضی از تأسیسات تصفیه آب از یک یا چند منبع مختلف آب دریافت و تصفیه می&zwnj شود. به هر حال اقداماتی که در زمینه تصفیه آب منظور خواهد شد، آب دریافتی را به آب آشامیدنی تبدیل خواهد کرد و به همین جهت مطالعه کیفیت فیزیکی، شیمیایی و میکروبیولوژیکی منابع مورد نظر تأمین آب آشامیدنی برای ایجاد یک سیستم تصفیه و توزیع آب سالم ضرورت پیدا می&zwnj کند.

تعداد صفحات : 92



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-2021-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%db%8c-%d8%b4%d9%85%d8%a7%d8%b1%d9%87-%db%8c%da%a9-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%b1-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af/
  • ۹۵/۰۵/۲۴
  • ali rahmani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی