کاویانی

  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:14

فهرست و توضیحات:

مقدّمـه :

گوهر اسلام

، سعادت و نجات آدمى است و باورهاى دینى و احکام اخلاقى و فقهى در راستاى این غایت نازل شده&rlm اند. در حقیقت، هدف کلیه آموزه&rlm هایى که از سوى خالق حکیم صادر مى&rlm گردند چیزى جز پاسخ&rlm گویى به همه نیازهاى روحى و جسمى، مادى و معنوى، و فردى و اجتماعى انسان نیست. در نتیجه، احکام الهى مربوط به پوشش زن نیز با توجه به همین غایت و هدف صادر شده&rlm اند.

مسئله حجاب از دیرباز مورد توجه و بحث و بررسى دانشمندان و روشن&rlm فکران، چه در شرق و غرب عالم و چه در داخل و چه خارج از کشور، بوده است. دامنه این سخنان و گستره عقاید برخاسته از آن، چنان است که گاه گروهى از این اندیشمندان در مقام تحلیل و بررسى، تا آنجا پیش مى&rlm روند که « حجاب» را شاخصى « محدود» کننده و عامل « تضییع» در زیست فردى و حضور اجتماعى زنان در جامعه اسلامى مى&rlm دانند و حتى از این رهگذر، خواهان « منع» یا دست&rlm کم « اختیارى&rlm شدن» آن مى&rlm شوند و گاه گروهى دیگر، با دفاع نامناسب و ناآگاهانه خود، راه را بر محق جلوه دادن گروه نخستین هموار مى&rlm کنند.


به راستى، « حجاب» چیست؟ آیا حجاب محدودکننده&rlm اى ذاتى در جامعه است؟ یا عاملى مصونیّت&rlm بخش است؟ آیا حجاب مخصوص دین اسلام است؟ یا در ملل و اقوام دیگر هم وجود داشته است؟



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-105530-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%da%af%d9%88%d9%87%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85/
  • ۹۵/۰۶/۲۷
  • ali rahmani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی